Hírek
2011. November 22. 15:17, kedd |
Belföld
Forrás: mno.hu/MTI
Újabb érv a tejtermékek fogyasztása mellett
Nem fejlődnek épségben azoknak a gyerekeknek az ütőerei, akiknek nem jut elégséges D-vitamin a szervezetébe.
A meglepő és újszerű eredményt az Amerikai Szív Szövetség idei kongresszusán ismertették Kansas City Gyermekklinikájának orvosai.
A megfelelő D-vitamin-szintre szükség van az erős csontok kifejlődéséhez, majd a korosodás során a felnőttkori csontrendszer épségére. Szintén sokat segít az öregedés időszakában szív- és érrendszeri betegségek kockázatcsökkentésére.
Az Amerikai Szív Szövetség minden évben megrendezett kongresszusa a szívgyógyászok egyik legnagyobb tudományos találkozója, amelyen Geetha Raghuveer és munkacsoportja emlékeztette a jelenlévőket néhány közelmúltban nyilvánosságra került eredményre. Az angol köztisztviselők Whitehall-tanulmányában a D-vitaminnal legjobban ellátott férfiak összhalálozása 30 százalékkal volt kisebb, mint a többieké.
A szívroham okozta halálozás Argentínában is a magas D-vitaminszintűek csoportjában volt a legalacsonyabb, Dániában pedig a változás korában lévő nők körében bizonyította egy vizsgálat ugyanezt. Gyermekeket azonban még nem vizsgáltak, ezért az amerikai kutatók 74 gyermek, tizenéves és fiatal felnőtt adatait gyűjtötték össze, akiket az utolsó két évben klinikájukon vizsgáltak. A laboratóriumi vizsgálat során mindig meghatározták a D-vitaminszintet és ultrahangos nyakiütőér-vizsgálatot végeztek.
Azok a gyerekek vagy fiatal felnőttek, akiknek a D-vitamin-szintje alacsony volt, mérhetően rugalmatlanabb ütőérrel éltek, mint D-vitaminnal megfelelően ellátott társaik. Ezen könnyű segíteni, mert a D-vitamin elővitaminja tejtermékekben bőségesen található, ez pedig napsütés hatására alakul vitaminná. Súlyosabb vitaminhiány esetén gyógyszer formájában is pótolható. „A gyermekgyógyászok mind jobban aggódnak, hogy a cukros üdítőitalok kiszorítják a gyerekek táplálkozásából a tejtermékeket” – mondta a vitában az egyik szakértő.
Ezek érdekelhetnek még
2026. Június 13. 16:00, szombat | Belföld
Vitézy Dávid: megújul a MÁV+ app
Megújul a MÁV+ app: egyszerűbb utazástervezés, könnyebb nemzetközi jegyvásárlás - közölte a közlekedési és beruházási miniszter pénteken a Facebook-oldalán.
2026. Június 13. 14:00, szombat | Belföld
Németh Zsolt bírálta a Fidesz EU ellenes politikáját
Németh Zsolt: a Fidesz-kormány \"túltolta\" az Európa-ellenes politikát, a pártnak vissza kell térnie a polgári irányhoz.
2026. Június 13. 13:00, szombat | Belföld
Meteorológia: a jövő héten megérkezik az első tartósabb kánikula
Míg a jelenlegi hőmérséklet inkább a májust idézi, a jövő héten megérkezik az első tartósabb kánikula - írta a HungaroMet Zrt. a Facebook-oldalán pénteken.
2026. Június 13. 09:00, szombat | Belföld
Nemsokára érvényüket vesztik a régi személyi igazolványok
Ezt érdemes észben tartani. 2000 előtt kiállított személyigazolványok 2026. augusztus 3-án lejárnak. A csere ingyenes, de időben érdemes intézni.

